Osama Balkhi
image1

 اتحادیه پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان مطابق به پلان کاری خویش دومین دور انتخابات هییت رئیسه را به تاریخ 5/5/1397 در شهر باستان هرات بر گزار کرد که در این انتخابات یازده نهاد تحصیلی خصوصی زون غرب افغانتسان گرد هم آمدند و فعالانه در تعیین هیئت رئیسه(رئیس، معاون، منشی ) از طریق رأی دهی سری در یک فضای رقابتی انتخاباتی آزاد اشتراک کردند .
 در ابتدا هیات رئیسه قبلی زون غرب اتحادیه پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان ضمن اريه گزارش از فعالیت های دوساله زون غرب به ریاست اتحادیه پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان جناب داکتر شفیع الله نعیمی، حضور مستقیم هیات بلند پایه اتحادیه را در دومین دور انتخابات خویش آمدید گفتند. و از ریاست اتحادیه پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان تقاضا نمودند تا مسولیت ریاست دومین دور بر گزاری انتخابات را بدوش بگیرند.
 بعداً جناب داکتر شفیع الله نعیمی ضمن ابراز امتنان و تشکری از هیات رئیسه قبلی زون غرب، فعالیت ها و دست آورد های کلان اتحادیه را از بدو و تأسیس تا کنون برجسته ساخته و نقش حمایتی نهاد های تحصیلات عالی خصوصی را در امر تحقق اهداف اتحادیه پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان باارزش خواندند.
در ضمن در مورد انتخابات جاری و نقش نهادهای تحصیلات عالی خصوصی در انتخابات هیات رئیسه زون غرب و مشروعیت هیات رئیسه در نزد هیات مدیره اتحادیه توضیحات لازم را ارایه داشتند. مسؤلین نهاد های تحصیلات عالی خصوصی را تشویق نمودند تا از طریق اتحاد و هم بسته گی در دفاع از حقوق حقه ای محصلین ، اساتید و مسؤلین نهادهای تحصیلات عالی خصوصی جدوجهد داشته باشند.
 سپس، استاد عبدالله عبدالبر رئیس اجرائیه اتحادیه پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان ، طرزالعمل برگزاری انتخابات را برای حاضرین مجلس بیان داشته و شرایط لازم نامزدی به پست ریاست، معاونیت و منشی را شرح دادند. در عین حال، فورمه مشخص شده نامزادان ریاست، معاونیت و منشی را به متقاضیان پست های متذکره جهت درج شهرت مکمل ایشان تحویل داده و طبق پروسیجرهای معمول انتخابات از پروسه نظارت به عمل آوردند.
هییت ژوری به ریاست رئیس اتحادیه  مرکز اجازه دادند تا نامزادان و مسؤلین نهادها در یک وقفه زمانی مشخص شده به منظور جلب آراء و به دست اوردن رأی بیشتر با یک دیگر صحبت های کامپاینی داشته باشند که بعد از وقفه معینه انتخابات رسمآ آغاز و مسؤلین و نمایندهای با صلاحیت یازده نهاد واجد شرایط رأی دهی ، طرف صندوق های رأی رفتند و برگه های رأی دهی خود را به منظور انتخاب هیات رئیسه زون غرب اتحادیه به صندق آرای انتخاباتی ریختند .
 که بعداً هییت ژوری به طریق آرام در یک فضای پر از صمیمیت به شمارش آرای ریخته شده پرداختند که در نتیجه جناب عبدالهادی خلیق از مؤسسه تحصیلات عالی محترم حنظله ولایت بادغیس منحیث منشی، جناب استاد رمضان حسینی از مؤسسه تحصیلات عالی محترم خواجه عبدالله انصاری منحیث معاون زون غرب اتحادیه و جناب داکتر محمد حنیف عرفانی منحیث رئیس با کسب بیشترین آراء توسط رئیس هیات ژوری و رئیس اجراییه اتحادیه پوهنتون ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان اعلام گردیدند.
 مجلس با توزیع تقدیر نامه ها و تحایف به نمایند های تحصیلات عالی خصوصی اعضای اتحادیه توزیع گردید و در ضمن هیات اعزامی از مرکز نیز از طرف هییت رئیسه زون غرب اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفت که در اخیر مجلس با دعاییه جناب استاد محمد ناصر عطایی رئیس محترم پوهنتون جامی هرات، اخذ تصاویر یادگاری و صرف تعام به پایان رسید. هییت اعزامی اتحادیه مرکز مع الخیر به کابل برگشت نمودند.
باحترام

ارتباط

  شماره تماس : ۰۷۴۴۵۸۴۴۴۴
  ایمیل:   info@apuihea.edu.af
  ویب سایت:   www.apuihea.edu.af

سرک پوهنتون کابل , دهبوری , کابل , افغانستان

مسئولیت

اتحادیه پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان یا (APUIHEA) یک نهاد ملی , غیر انتفاعی و غیر دولتی است که نماینده , حمایت کننده , پیگیری کننده منافع و نگرانی های قانونی بخش تحصیلات عالی خصوصی در افعانستان میباشد.